For de som ikke vet det; Coco-Mat en merkevare med gresk opprinnelse, og vi har hovedkontor i Athen. Vi har et svært tett og godt samarbeid, med daglige samtaler og ukentlige fellesmøter. Like fullt blir vi til stadighet overrasket...
Coco-Mat har bygget fem egne hoteller, og levert senger til over 700 andre hoteller verden over. Det etableres flere nye partnerskap ukentlig. Senger til hoteller utgjør dermed en betydelig del av virksomheten, men inntil nylig var ikke dette noe hovedkontoret aktivt delte med omverden. De har vært bortskjemt med den effektive jungeltelegrafen i Hellas. Så det er først nå (etter mye påtrykk), at de har begynt å dele suksesshistorier på nettsider og i sosiale medier. Vi ble derfor gledelig overrasket da vi selv kom over denne artikkelen i Wall Street Journal.
Rett før pandemien slo over oss gjorde Coco-Mat et samarbeid med et av de mest spennende hotellkonsepter i New York. Equinox Hotel New York i Hudson Yards er det første av kjedens etableringer, og det foreligger planer for hoteller i Chicago, Los Angeles, Houston, Seattle, og Santa Clara i California.
Konseptet bygger på ideen om å gi gjestene muligheten til å maksimere potensialet sitt. Alle elementer ved hotellet er designet for å sikre at besøkende føler seg på topp, både fysisk og mentalt. Deres ambisjon er å være New Yorks "healthiest hotel", og de uttaler at hotellene skal være en kulminasjon av merkevaren skapt gjennom den eksklusive fitness kjeden. Med dette definerer de en ny sjanger for hotel opplevelser, hvor helse, søvn og restitusjon står i sentrum.
Mannen bak konseptet, Executive Chairman & Managing Partner - Harvey Spevak - hentet Christopher Norton fra Four Seasons, en legende innenfor hotel faget.
Spevak og Norton hadde lange samtaler om det ene aspektet ved hvert opphold hvor gjestene ikke er ved bevissthet: søvnen. Equinox er nærmest besatt av tanken på at oppholdet skal levere følelsen av restitusjon og fornyelse. I dette er hvile og dyp søvn nøkkelen, og Spevak sier han ønsker at deres varemerke skal "eie" søvn. Hotelldirektøren, som selv har kurs i "sleep coaching", har ansatt personlige trenere som også er utdannet søvncoatcher.
Når de skulle velge hotellets viktigste møbel, så tok de naturlig nok ikke lett på oppgaven. Etter grundig research falt valget på Coco-Mat, og sammen utviklet vi egne madrasser for Equinox. Madrasser som foruten naturlatex og kokosnøttfiber består av hestehår og sjøgress, og er ispedd kull.
“It’s a bed that performs,” Norton says. “I road-tested dozens of mattresses at home. Imagine my wife’s reaction each time a new one showed up.”— Christopher Norton, Equinox Hotel CEO
Equinox skal levere det de kaller "the ultimate sleep chamber experience," og så derfor stor verdi i et partnerskap med Coco-Mat. Booker du et opphold på Equinox er du sikret søvn på en fantastisk seng laget av rene naturmaterialer. Samtlige av hotellets 212 hotellrom og 48 suiter kan friste med Coco-Mat senger, puter og dyner.
Som en del av sin interesse i gjestens helse og velvære, tilbyr Equinox sine gjester å kjøpe Coco-Mat seng og søvnprodukter etter endt opphold. Målsetningen er at de skal komme uthvilte og fulle av energi når de besøker deres treningssentre.